لابیاپلاستی چیست

اصطلاح لابیاپلاستی به روشی اطلاق می‌شود که طول لبهای کوچک را کاهش می‌دهد. این جراحی رایج‌ترین جراحی پلاستیک تناسلی است و می‌تواند علائمی را که زنان از پیچ خوردن و کشیدن لب‌ها تجربه می‌کنند، تسکین دهد.

دلایلی که بیماران به انجام لابیاپلاستی تمایل پیدا می‌کنند

زنان به دلایل مختلف، از جمله درد ناشی از پیچ خوردن و کشیدن لب‌ها هنگام دوچرخه سواری یا هنگام رابطه جنسی، خارش، تحریک و خودآگاهی، این جراحی را انتخاب می‌کنند.

لابیاپلاستی چه کاری می‌کند؟

هدف از این روش کاهش لبهای کوچک بوده به طوری که آن‌ها در زیر لبهای بزرگ خود قرار نگیرند.

ممکن است لابیاپلاستی برای کاهش‌عدم تقارن در زمانی که یکی از لب ها از دیگری بلند تر است انجام شود، یا به طور معمول، طول هر دو لبیا را کاهش دهد تا دیگر لب‌ها پیچ نخورند، کشیده یا از بین نیز نروند.

هزینه عمل لابیاپلاستی چقدر است؟

طبق آمار سال ۲۰۲۰ انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، هزینه متوسط لابیاپلاستی ۳۰۵۳ دلار است.

این هزینه متوسط تنها بخشی از قیمت کل است که شامل بیهوشی، امکانات اتاق عمل یا سایر هزینه‌های مربوطه نمی‌شود. لطفاً برای تعیین هزینه نهایی خود با مطب جراح پلاستیک مورد نظر خود مشورت کنید.

بیهوشی برای لابیاپاسی

لابیاپلاستی روشی است که می‌تواند تحت بی‌حسی موضعی با آرام بخش دهانی یا تحت بیهوشی عمومی انجام شود.

روش انجام لابیاپلاستی

متداول‌ترین نوع لابیاپلاستی روش ترمیم است که در آن بافت اضافی برداشته می‌شود و مستقیماً دوخته می‌شود.

محبوبیت بعدی اینگونه است که پس از برداشتن تکه بافت ، مرز طبیعی را حفظ می‌کند و  چین‌های اضافی هود کلیتورال را نیز می‌توان با این روش به صورت همزمان کاهش داد. بسته شدن نیز معمولاً با بخیه‌های قابل جذب انجام می‌شود.

خطرات لابیاپلاستی چیست؟

خطرات مربوط به لابیاپلاستی شامل اکثر روش‌های جراحی از جمله خونریزی، هماتوم و عفونت است.

شایع‌ترین عارضه برداشتن بیش از حد است. در حالی که برخی از زنان خواهان کاهش تهاجمی هستند، این می‌تواند منجر به خشکی مزمن، ایجاد زخم در دهانه واژن یا نزدیک آن و درد هنگام مقاربت شود.

مشکلات شفابخشی بیشتر با روش دوم لابیاپلاستی ایجاد می‌شود، به ویژه اگر بیمار در معرض موادی قرار گیرد که باعث کوچک شدن عروق خونی می‌شوند نیز تشدید می‌شود.

بهبودی بعد از لابیاپلاستی

اکثر بیماران یک هفته مرخصی استعلاجی می‌گیرند و در این مدت می‌توانند تورم و درد را با یخ  که بین شلوارهای بیمار و یک لباس الاستیک مانند اسپانکس قرار گرفته است، کاهش دهند.

شما باید بیست دقیقه یخ را روی محل مورد نظر بگذارید و بیست دقیقه به آن استراحت . دهید بیمار همچنین می‌تواند برای پایین آوردن تورم، کف پای خود را بالا بیاورد.

بیماران می‌توانند با استفاده از تامپون یا مقاربت بعد از چهار تا شش هفته از سر بگیرند. ترمیم لابیاپلاستی در کل سریع بهبود میابد.

در حالی که تحریف کننده‌ترین تورم تا ۶ هفته از بین می‌رود، تورم باقی مانده ممکن است شش ماه طول بکشد تا ناپدید شود.

نتایج عمل لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی معمولاً منجر به داشتن لبهای کوتاهتری می‌شود که دیگر پایین‌تر از سطح لبهای بزرگ موهای خود نیستند.

اکثر بیمارانی که علائم پیچ خوردن و کشیدن لب‌های خود را تجربه کرده‌اند، عموماً پس از جراحی تسکین می‌یابند. طبق مطالعات متعدد، جراحی لابیاپلاستی با میزان رضایت بالای ۹۰ درصد همراه است.

۶ فواید لابیاپلاستی

اکنون که درک بهتری از خود این روش دارید، بیایید مزایایی را که میلیون‌ها خانم با انجام عمل لابیاپلاستی تجربه کرده‌اند، بررسی کنیم.

1.افزایش اعتماد به نفس

برای اکثر زنانی که دارای لب‌های بزرگ هستند، مسئله اصلی این است که این امر بر عزت نفس و اعتماد به نفس آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

پوشیدن لباس‌های بیکینی، لباس‌های تنگ یا صمیمی بودن با شریک زندگی آن‌ها می‌تواند برای آن‌ها نگران کننده باشد.

انجام لابیاپلاستی می‌توان این خودآگاهی و نگرانی را از بین ببرد و به شما این امکان را می‌دهد که به ظاهر خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

2.راحتی در لباس پوشیدن

پوشیدن بیکینی، شلوارهای تنگ می‌تواند هنگامی که از لابیاهای بزرگ خود رنج می‌برید، چالش برانگیز باشد.

لابیاپلاستی از این مشکلات جلوگیری می‌کند و به شما کمک می‌کند از نظر جسمی و احساسی احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

3.افزایش لذت جنسی

مشابه لباس پوشیدن، خودآگاهی و خجالت کشیدن بخاطر ظاهر شما می‌تواند بر لذت جنسی شما تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، بسیاری از زنان با لب‌های واژن بزرگ در طول رابطه جنسی به دلیل   کشیده شدن یا گرفتار شدن بافت، احساس ناراحتی می‌کنند.

اصلاح بافت از این مسائل جلوگیری می‌کند و همچنین اعتماد به نفس جنسی شما را افزایش می‌دهد، که به نوبه خود فعالیت جنسی را لذت بخش‌تر و راحت‌تر می‌کند.

4.کاهش درد و ناراحتی

لبیای داخلی بافت ظریفی است و هنگامی که در معرض آن قرار می‌گیرد به راحتی می‌تواند در اثر فعالیت جنسی و لباس تنگ تحریک شود.

علاوه بر این، ورزش، از جمله دویدن یا دوچرخه سواری و سایر فعالیت‌های روزانه می‌تواند ناخوشایند باشد زیرا بافت در معرض پیچ خوردگی، ساییدگی و سفت شدن قرار می‌گیرد.

لابیاپلاستی بافت اضافی را از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد از فعالیت‌های روزانه لذت ببرید.

5.بهبود بهداشت و سلامت

بافت اضافی همچنین می‌تواند باکتری را در خود جای داده و بهداشت برای شما را دشوارتر کند.

برای زنانی که دارای لبیای داخلی بزرگ هستند، این می‌تواند به معنای خطر بیشتر عفونت‌های مجاری ادراری باشد که خطرناک و دردناک هستند.

انجام عمل لابیاپلاستی می‌تواند خطر ابتلا به عفونت ادراری و سایر نگرانی‌های سلامتی را کاهش دهد.

6.می‌تواند بخشی از آرایش مادری باشد

شایع‌ترین علت ایجاد لبه‌های بزرگ یا «افتادگی» حاملگی و زایمان است که می‌تواند اثرات ناخواسته‌ای در چندین ناحیه از بدن داشته باشد.

آرایش مادری یک سری روشهای آرایشی سفارشی است که به شما اجازه می‌دهد بدن قبل از نوزاد خود را بازیابی کنید، چه این عمل برای از بین بردن مدفوع شکم، چه عمل جراحی لیفت سینه برای رفع افتادگی بعد از شیردهی و حتی ترمیم ناحیه واژن با استفاده از لابیاپلاستی انجام می‌شود.

نتیجه گیری

اصطلاح عمل لابیاپلاستی به روشی از عمل های جراحی گفته می‌شود که طول لبهای کوچک واژن را طی آن کاهش می‌دهند.

این جراحی رایج‌ترین جراحی پلاستیک تناسلی بانوان است و می‌تواند علائمی را که زنان از پیچ خوردن و کشیدن لب‌ها تجربه می‌کنند، تسکین دهد.

این عمل علاوه بر داشتن مزایا بسیار زیاد آن، معایبی نیز دارد که درصد رضایت از این عمل جراحی بالای 90 درصد است.